اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

فیتنس رشته ای جهت رسیدن به یک اندام زیبا و فوق العاده عضلانی !

در دنیای امروز ورزش بهترین راه حل جهت رسیدن به ارامش و دوری از هر گونه اضطراب و استرس و نگرانی هست حتی اگر شما نیز زندگینامه برترین انسان های روی کره زمین را بخونید حداقل روزی نیم ساعت ورزش رو دارند مخصوصا ورزش فوق العاه بدنسازی و فیتنس که هم باعث رسیدن به ارامش درونی و هم باعث رسیدن به یک اندام زیبا و فوق العاده تراشیده خواهد شد با ما همراه باشید ...

« سخت کار کن ، تا جایی که دیگر نیاز نباشد خودتو معرفی کنی ... » 

شاید یکی از مهمترین تفریح همراه با ورزش برای افراد بویژه امروزه در ایران، ورزش بدنسازی باشد.  افرادی که به این ورزش رو می آورند

در ابتدا عموماً تفاوتی بین رشته های مختلف ورزش بدنسازی نمی بینند.  اما باید گفت که اینطور نیست

بدنسازی شامل رشته های مختلف نظیر فیتنس ، بادی بیلدینگ ، بادی کلاسیک و … است.

مهم ترین چیزی که قبل هر اقدامی برای رسیدن به هدف باید به آن توجه کرد ، دانستن تعریف درست از ورزشی است. 

که می خواهیم انجام دهیم تا متناسب با شرایط فیزیکی و روحی خود آن را انتخاب کنیم. و بعد از آن داشتن انگیزه

و یک برنامه فیتنس صحیح به ادامه مسیر کمک می کند.

در فیتنس دیگر از آن حجم های افراطی که در پرورش اندام دیده می شود خبری نیست . در واقع فیتنس یک نوع آمادگی جسمانی است

که با تمرینات سبک با دستگاه های بدنسازی و ترکیب ورزش های هوازی و قدرتی و پیروی از یک رژیم غذایی

سالم می توانید به اندامی زیبا و متناسب برسید. این ورزش به مرور زمان اثر گذار خواهد بود و مصرف داروها

در این رشته جایی ندارد.

به یاد داشته باشید تناسب اندام و وزن ایده آل با کمک فعالیت های بدنی و ورزش منظم, تغذیه مناسب,

استراحت کافی و خواب با کیفیت, کنترل استرس و داشتن آرامش میسر می شود. داشتن تناسب اندام مزایای

بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

آمادگی جسمانی در فیتنس نقش مهمی را در سلامت و عملکرد بدنی شخص ایفا می کند.

پس با ترکیب یک برنامه متعادل تناسب اندام با زندگی روزمره خود و در نتیجه داشتن

سلامت و وضعیت جسمی مناسب می توانید به وزن ایده آل خود برسید.

۳۰ آذر ۹۶ ، ۲۲:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

درباره ورزش زیبای فیتنس مدلینگ بیشتر بدانیم !

من خودم نیز از وقتی ورزش فوق العاده  بدنسازی را شروع کردم همیشه دوست داشتم دارای اندام زیبا و عضلانی و جزو افراد رشته « فیتنس مدلینگ » باشم درسته که تو هر کاری راه میانبری وجود داره و تو بدنسازی هم میتونیم با استفاده از مکمل ها و مواد نیروی زای دیگر خیلی راحت و زود به ارزوها و اهدافمان برسیم به قول معرف یه شبه راه صد ساله رو بریم ...

ولی این کجا و تمرین با وزنه و عرق ریختن کجا ، ورزش بدنسازی جزو ورزش هایی هست برای فردی که تلاش و زحمت فراوانی میکشد و با اصول این رشته اشنایی کافی دارد و براساس دستور العمل های ارایه شده از تغذیه و استراحت کافی برخوردار هست و خیلی زود به خواسته های عضلانی خود دست می یابد... طبق همین موارد گفته شده هست که میتوانیم جزو افردادی باشیم که در زمینه فیتنس مدلینگ کاذ میکنند با ما همراه باشید...


هدف اولیه بدنسازان افزایش حجم عضله است. عضلات باید بزرگ و بدون چربی باشند، به طوری که در طول رقابت ها عضلات انفجاری داشته باشند. به این ترتیب تمرینات بدنسازان معمولا متشکل از تعداد کمی تکرار با میزان وزنه ی بالا می باشد. آنها تاکید خاصی روی بدست آوردن عضله دارند، به طوری که بندرت درگیر تمرینات هوازی یا تکرار زیاد با وزنه کم می شوند. بدنسازان به طور مرتب عضلات خود را به نقطه شکست سوق می دهند، یعنی نقطه ای که آنها عملا دیگر نمی توانند تکرار تمرین داشته باشند. در طول ریکاوری ، عضلات پاره شده بازسازی می شوند و قویتر می شوند.

اهداف فیتنس  مدلینگ سلامتی و تناسب اندام داشتن است. آنها زیاد نگران داشتن عضلات بزرگ نیستند بلکه به دنبال داشتن تناسب در مقابل دوربین یا در رقابت های فیزیک می باشند. مدل های فیتنس ( فیتنس زیبا سازی بدن ) بیشتر زمان خود را صرف ساختن عضلات گروهی و اصلی کل بدن می کنند. هنگامی که آنها به پایه تناسب اندام رسیدند شروع به ساخت عضلات شش تکه شکم و توجه به پاها و عضلات پشت پا می کنند برنامه تمرین آنها به طور کلی کوتاه تر و شدیدتر از بدنسازان می باشد. آنها نصف تمرینات خود را صرف کاردیو و نصف دیگر را صرف کار با وزنه می کنند. بر خلاف بدنسازان برای ایجاد عضلات سفت و محکم، تکرارهای بالا با وزنه های سبک انجام می دهند.

نحوه مصرف مواد غذایی آنها

رژیم لاغری ایده آل بدنساز و فیتنس مدلینگ از چند جهت مشابه می باشد. هر دو تاکید بر پروتئین، کربوهیدرات، سبزیجات و میوه ها دارند. هر دو همچنین مرتب مکمل مصرف می کنند شیک های پروتئین یا مکمل های کراتین. نسبت به فیتنس کاران، بدنسازان از قدیم بیشتر معروف به مصرف مکمل بودند تا حجم تمرینات خود را افزایش دهند. با این وجود به هیچ وجه این قاعده صنعت بدنسازی نیست. بسیاری از مدل های فیتنس به طور مرتب مکمل را به عنوان بخشی از رژیم لاغری متعادل خود مصرف می کنند.

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۱۶:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

خواص اعجاب اور و شگفت انگیز هندوانه برای ورزشکاران عزیز !!

سلامی دوباره و پر از انرژی خدمت دوستان و فیزیک کاران عزیز در وبلاگ fitnesspro

در این پست قصد داریم به مناسبت طولانی ترین شب و کوتاه ترین روز سال به مناسبت شب یلدا مطالبی در رابطه با خواص هندوانه که به نظرم خیلی مفید هست در مورد هر مواد غذایی و میوه های که میخوریم اطلاعات کامل و مناسبی داشته باشیم با ما همراه باشید...


« شب یلدا بر شما دوستداران و عزیزان مبارک ، عمرتان به درازای طولانی ترین شب سال » 

هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است که نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلکه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد که برای ما نا شناخته است. به همین دلیل سعی کرده ایم طی این مطلب، فواید بی شمار آن را برای شما بیان کنیم .
هندوانه منبع غنی ویتامینA( به شکل بتاکاروتن ) و ویتامینC می باشد. این میوه پرفایده التهاباتی را که در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.
همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی بنام لیکوپن می باشد. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی دارد. این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

 

به گزارش هلث‌دی نیوز پژوهشگران در یک بررسی به مقایسه میزان مواد آنتی‌اکسیدان اصلی در هندوانه‌هایی که برای دو هفته در یخچال یا درجه حرارت اتاق نگهداری شده بودند، پرداختند.

دکتر پنه‌لوپه پرکینز-ویزس متخصص فیزیولوژی گیاهی از پژوهشگاه کشاورزی جنوب مرکزی آمریکا سرپرست این تحقیق گفت:”ما از نتایجی که بدست آوردیم شگفت‌زده شدیم. میزان لیکوپن در هندوانه بریده نشده در دمای اتاق به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافته بود و میزان بتاکاروتن دو برابر شده بود.”

گوشت قرمز هندوانه مانند گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی لیکوپن،رنگدانه‌ای آلی از خانواده مواد شبه‌کاروتنی است که رنگشان از زرد تا قزمز تیره متفاوت است. بتا کاروتن –یک ماده شبه کاروتنی دیگر- نیز به مقدار کمتر در هندوانه موجود است.

این مواد که جزء آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آیند مولکول‌های فعالی به نام رادیکال‌های آزاد را که در واکنش‌های شیمیایی در بدن تولید می‌شوند و در ایجاد بیماری‌هایی مانند سرطان دخیلند خنثی میکنند.

این بررسی نشان داد که میزان لیکوپن در هندوانه به درجه حرارت نگهداری آن بستگی دارد. درهندوانه‌‌هایی که دو هفته در دمای اتاق نگهداری شده بودند میزان لیکوپن بسته به نوع هندوانه بین ۱۱ تا ۴۰ درصد افزایش یافته بود.

این هندوانه‌ها پوست نازکتری پیدا کرده بودند و رنگ گوشتشان تیره‌تر شده بود که نشان میداد رنگدانه‌‌های شبه‌کاروتنی در آنها بیشتر شده است. اما در هندوانه‌هایی که در درجه حرارت پایین نگهداری شده بودند این تغییرات رخ نداده بود.

البته دکتر پرکینز می‌گوید:” منظور ما این نیست که مردم هندوانه را ببرند و بعد آن را در دمای اتاق به حال خود رها کنند تا بگندد. توصیه ما این است که اگر هندوانه را نبرده‌اید یکی دو روز آن را در دمای اتاق نگه‌دارید. اگر هندوانه سرد می‌پسندید اندکی قبل از خوردن هندوانه را در یخچال بگذارید؛ پس از بریدن هندوانه هم مجبورید آن را در یخچال بگذارید.”

هندوانه منبع طبیعی از بهترین آنتی‌‌اکسیدان‌ها بوده که طبیعت فراهم کرده است. آنتی ‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین‌ C و A که از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. با مصرف هندوانه خطر کم ‌آب شدن بدن نیز کاهش می‌‌یابد.

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۱۵:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

عضلات ورزشی و تیپ بدنی ما از کدام دسته است ؟

سلام و درود خدمت تمامی پرورش اندام کاران و دوستان ورزشی عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

در این بخش قرار است در رابطه با تیپ بدنی و عضلات ورزشی صحبت کنیم که نشان میدهد پروسه بدنی ما دارای چه ویژگی های هست و بایستی نکات قوت و نکات ضعف خود را شناسایی کنیم و در جهت پیشرفت بدنی خود تلاش کرده و در این راه از هیچ موانعی نا امید نشویم با ما همراه شوید ؛ 

یادمان باشد « سفر یک مایلی با اولین قدم شروع میشود » پس مثل همیشه با پشتکار و اعتماد به نفس دو چندان به تمرینات خود ادامه دهید و هیچ وقت دلسرد نشوید ... یا علی 

باید بدانیم بدن ما از دسته تارهای متفاوتی تشکیل شده است. برخی از این تارها خیلی سریع منقبض میگردند و خیلی سریع هم به حالت اولیه برمیگردند و برخی از تارهای دیگر با سرعت پایین تری منقبض و با همان سرعت نیز به حالت اولیه خود برمیگردند. در عین حال باید بدانیم هیچ انسانی نیست که بدنش کامل از یکی از این انواع تشکیل شده باشد. همچنین تارهای بینابینی وجود دارند که از نظر ویژگی های فیزیولوژیکی و عملکردی بینابین این دو نوع تار قرار دارند. باید بدانیم خیلی از افراد علاقه دارند تا از تارهای سرعتی و خیلی از افراد نیز به تارهای کند علاقمند هستند. برخی از ویژه گی های این افراد به شرح ذیل است:

1- افراد با تارهای تند انقباض بیشتر توانایی بالاتری در سوزاندن چربی ها دارند

2- افراد با تارهای تند انقباض لاغر تر هستن

3- افراد با تارهای عضلات کند  انقباض دارای قدرت کمتری نسبت به گروه عضلات  تند انقباض برخوردارند

4- افراد با تارهای عضلات تند انقباض دارای قدرت و توان بالاتری در وزن برابر خواهند بود

5- افراد با تارهای عضلات تند انقباض با تمرینات مقاومتی خیلی سریعتر حجم میگیرند

6- افراد با تارهای تند انقباض با تمرینات مقاومتی (وزنه) خیلی سریعتر به قدرت و توان میرسند

البته اینها همه موارد در تفاوت این دو دسته نبودند و من سعی کردم مهمترین آنها را بیان کنم... به امید موفقیت با ما همراه باشد.


۳۰ آذر ۹۶ ، ۱۲:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only