سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان ورزشکار و اهل فیتنس با یه مفاله در خدمتتون هستم در وبلاگ fitnesspro:

بدون شک اب مهمترین عنصری هست که در رژیم غذایی خود بایستی کنترل کنید.این عنصر حدود 70٪ از بافت عضلانی ، 80٪ از حجم خون و 85٪ از مغز شما را تشکیل می دهد خیلی جالبه.

آبرسانی مناسب یکی از نیازهای اساسی بدن انسان بوده و هرگونه عدم تعادل جزئی حتی در 1٪ ممکن است منجر به تغییرات متابولیکی منفی شود. بهترین راه برای تأمین رطوبت حیاتی بدن نوشیدن آب خالص است. نوشیدنی های گازدار یا نوشیدنی های ایزوتونیک را فراموش کنید. چای و قهوه فقط در مقادیر متوسط ​​توصیه می شود ، زیرا باعث ترشح آب بیشتر از بدن شده (دیورتیک های طبیعی). به خاطر داشته باشید که اجزای غذایی مانند پروتئین و کربوهیدرات برای انتقال و متابولیسم موثر در بدن به آب نیاز دارند اصلا تمامی بافت های عضلانی با وجود و نقش اب به خوبی کار می کنند. حفظ سطح آبرسانی مناسب ، استفاده کامل از پروتئین و کربوهیدرات ها و متابولیزه شدن آنها را تضمین می کند. آب همچنین نقش اساسی در دفع سموم از دستگاه گوارش دارد پس بدنسازان و علاقه مندان به تناسب اندام و فیتنس قطعاً باید بیش از حد معمول آب بنوشند ،از آنجا که ورزشکاران مقدار زیادی غذا در روز مصرف می کنند.

 

اکنون ، یکی از مهمترین نکته در اینجا آورده شده با هم می خونیم : هرچه آب بیشتری بنوشید - سوزاندن توده چربی آسان تر می شود. هرچه نوشیدنی شما آب کمتری داشته باشد بدن چربی بیشتری را در خودش نگه داری می کند.هنگام رژیم گرفتن باید مقادیر زیادی آب بنوشید تا چربی را به طور موثر بسوزانید و کلیه های شما در پردازش تمام پروتئین های دریافتی از طریق غذا به خوبی کار کنند. نوشیدن آب زیاد برای عضله سازی نیز ضروری است. اگر می خواهید بافت عضلانی جدیدی ایجاد کنید که 70٪ آب است ، باید محیطی بسیار راحت در بدن ایجاد کنید تا این روند تسهیل شود منظور فرایند ریکاوری بعد از تمرینات سخت در باشگاه می باشد. فواید زیادی برای آبرسانی مناسب وجود دارد ، اما اگر مجبور باشم به یک مورد دیگر اشاره کنم ، این یکی از موارد دیگر است: آب به خنک سازی بدن و تأمین مواد معدنی حیاتی به آن کمک می کند. من شخصاً آب چشمه طبیعی را که حاوی نمک ها و مواد معدنی ارزشمند است ، به مقدارمناسب توصیه می کنم . دوباره پر کردن سطح آب و مواد معدنی بعد از تمرین برای عملکرد و سلامتی شما بسیار مهم است.

من به شما پیشنهاد می کنم در روزهای استراحت 2-3 لیتر آب و در روزهای تمرین 3-4 لیتر آب بنوشید. در طول تابستان که گرم است و زیاد عرق می کنید می توانید مصرف آب را به 4-5 لیتر در روز برسانید. و یک چیز دیگر: همیشه وقتی بیرون می روید یک بطری آب با خود داشته باشید! انجام ندادن آن یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که مردم مرتکب می شوند و در نهایت تلاش آنها را از بین می برد.پس همیشه به یاد داشته باشید در هر شرایطی مصرف اب رو قطع نکنید.با ما همراه باشید.... مقاله های جدید رو از دست ندید و ما رو به دوستاتون معرفی کنید خلاص