سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان ورزشکار و مخصوصا فیتنس کاران عزیز در وبلاگ fitnesspro.blog:

در ابتدای مقاله ذکر این نکته به نظرم واجب اومد که بگم اگر قصد دارید که شروع به ورزش کردن کنید یا اینکه چندین وقت هستش که ورزش می کنید ولی به نتیجه ای نرسید این به ما مطلب مهمی را می گوید که به احتمال زیاد مسیر رو داریم اشتباه می ریم چرا باید شما مسیری رو که یک نفر رفته و میدونه به جایی ختم نمیشه دوباره می خواید برید چرا باید خودتون اون رو امتحان کنید تا بدونید کسی دیگه داره به شما راست میگه اخه چه کاریه .. رفتن مسیر خوبه میشه گفت یه تجربه جدیده ولی به چه قیمتی به قیمت از دست رفتن زمان و عمر نه ارزش نداره...

 

پس تو این زمونه که همه چی به سرعت داره تغییر میکنه بیا یه قولی به خودت بده از همون رد پایی که دیگران رفتن و به نتیجه رسیدن شما هم امتجان کنید اگه صد در صد تلاش و پشتکار داشته باشید حتما به هدفتون می رسید شک نکنید استفاده کنید از تجربه های دیگران تا یک راه میانبری برای رسیدن به هدف ورزشی خودتون باشه با ادامه مقاله با من همراه باشید....

 

هدف خودت رو مشخص کن افزایش حجم عضلانی یا از دست دادن چربی بدن ؟؟

بسیاری از افراد در تعیین هدف اصلی تناسب اندام خود با مشکل روبرو هستند و این طبیعی است. نمی دانید آیا به دنبال از دست دادن چربی اضافی و داشتن اندامی لاغر هستید یا اینکه شروع به عضله سازی می کنید و چند کیلوگرم به وزن خود اضافه می کنید؟ این سخت ترین تصمیم در ابتدای ورود به باشگاه هستش به نظر می رسد تصمیم گیری برای آن یک تصمیم آسان باشد ، اما هنوز - بسیاری از دوستان و افرادی که می شناسم دشوار است که هدف خود را تعیین کنند. غالباً این امر در نتیجه کمبود دانش است که باعث می شود فرد به دلیل گیجی و ایده های نامشخص در مورد چگونگی افزایش عضله و کاهش چربی ، تصمیم گیری تحصیلی درباره آمادگی جسمانی خود را اتخاذ نکند.

بیشتر اوقات مردم به من می گویند که می خواهند همزمان عضله بگیرند و چربی از دست بدهند. در حالی که این هدف نهایی اکثریت مردم است ، اما نمی تواند همزمان اتفاق بیفتد زیرا هر یک از این دو فرآیند به کسری کالری یا مازاد کالری نیاز دارد. شما یا کم می خورید یا بیشتر می خورید افزایش وزن و بعدش شروع دوباره عضله سازی، هیچ انطباق بین دو مرحله وجود ندارد.

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید که هدف آینده شما چیست ، نکات زیر را در نظر داشته باشید: اگر درصد چربی بدن شما بیش از 20٪ است ، قطعاً از دست دادن چربی گزینه ارجح است ، زیرا با چنین درصد بالایی از BF احتمال چاق شدن به دلیل کاهش حساسیت به انسولین قریب الوقوع است. شاخص دیگر اینکه چرا از دست دادن چربی ممکن است یک گزینه ترجیحی باشد ، وجود بیماری های مزمن یا مصرف بیش از حد محصولات شیرین است. در چنین شرایطی رژیم های کاهش چربی به منظور متعادل سازی سطح غدد درون ریز در بدن و بهبود سلامت کلی توصیه می شود. من کاهش چربی را نیز به عنوان یک هدف اصلی برای افراد بالای 40 سال توصیه می کنم. فراموش نکنیم که از دست دادن چربی همچنین بهترین گزینه برای بدنسازانی است که برای مسابقات تناسب اندام آماده می شوند و باید در شرایط عالی قرار بگیرند.

هنگامی که ما در مورد جوانان زیر 20 سال صحبت می کنیم ، پس عضله افزایش می یابد معمولاً هدف توصیه شده است ، زیرا بیشتر نوجوانان نیاز به توده عضلانی دارند. علاوه بر این ، متابولیسم آنها بسیار فعال است و مازاد کالری در مقایسه با فردی که پیرتر است و شرایط متفاوت است ، به راحتی هضم و استفاده می شود. افرادی که زیر 10٪ چربی بدن دارند نیز ممکن است از یک برنامه رژیم غذایی برای افزایش عضلات بهره مند شوند ، زیرا ظرفیت استفاده از کربوهیدرات آنها بسیار زیاد است و به دست آوردن توده عضلانی تمیز با مازاد کم کالری بسیار آسان تر است. گروه دیگری از افرادی که ممکن است از یک مرحله افزایش عضله بهره مند شوند کسانی هستند که می خواهند در خارج از فصل توده عضلانی خود را بدست آورند تا بعد از آن بتوانند در یک رقابت شرکت کنند. من همیشه به افرادی که کمتر از یک سال تجربه دارند توصیه می کنم برای افزایش مقداری توده عضلانی با افزایش عضله شروع کنند. هرچه عضله بیشتری داشته باشید - بدن در هنگام استراحت کالری بیشتری می سوزاند.این بدان معناست که هرچه حجم عضله شما بیشتر باشد - از دست دادن چربی آسان تر است پس برای شروه بهتر هست طبق شرایط خودتون اگر دچار کمبود وزن هستید افزایش وزن و بعد افزایش توده عضلانی داشته باشید ... ولی اگر چربی بدن خودتون بیش از حد معمول هستش میزان چربی را کاهش داده سپس سراغ افزایش توده عضلانی باشید.

امیدوارم امشب نیز ازمقاله استفاده کرده باشید ما رو به دوستاتون معرفی کنید با مقاله های دیگه وبلاگ همراه باشید و همیشه میزان دانش خودتون رو بیشتر کنید خلاص.